Motoryzacja

Zmiany w Audi Motorsport

Szef Audi Motorsport Dieter Gass poświęci się nowym zadaniom. Zaangażowanie fabryczne i customer racing skupione w Audi Sport GmbH. Dyrektor zarządzający Audi Sport Julius Seebach obejmuje dodatkowo funkcję szefa Audi Motorsport.

Julius Seebach i Dieter Gass – fot. Audi AG
Będąc w toku transformacji, AUDI AG repozycjonuje również swe zaangażowanie w sporty motorowe. Zaangażowanie fabryczne i customer racing zostały teraz pomyślnie skupione w ramach Audi Sport GmbH. Dyrektor zarządzający spółki Julius Seebach przejmie również kierownictwo nad Audi Motorsport. Ścisła integracja sportów motorowych z działem rozwoju technicznego pod kierownictwem Olivera Hoffmanna pozostaje bez zmian.

Od 1 grudnia 2020 r. Julius Seebach, oprócz funkcji dyrektora zarządzającego Audi Sport GmbH, przejmie odpowiedzialność za międzynarodową działalność marki na polu sportów motorowych. Dieter Gass, który przez prawie dziesięć lat piastował stanowiska kierownicze w Audi Sport i jako kierownik Audi Motorsport był w latach 2017-2020 współodpowiedzialny za sportowy sukces Audi, w przyszłości, po pomyślnym zakończeniu programu fabrycznego zaangażowania w DTM, poświęci się nowym zadaniom.

„Jestem przekonany, że Julius Seebach jest właściwą osobą do implementacji zmian na polu sportów motorowych Audi” – mówi Markus Duesmann, prezes, a jednocześnie członek zarządu ds. rozwoju technicznego AUDI AG. „W imieniu całego zarządu chciałbym podziękować Dieterowi Gassowi za jego niestrudzony wysiłek. Przede wszystkim jest on symbolem niewiarygodnego sukcesu, jaki odnieśliśmy w DTM, szczególnie w ciągu ostatnich dwóch lat. Ale Dieter Gass jest również odpowiedzialny za udane wejście Audi do Formuły E. Jestem obecny w sportach motorowych prawie całe moje życie i wiem, jak wiele pasji i osobistego zaangażowania jest konieczne, by odnieść w nich sukces.”

Po uzyskaniu tytułu magistra w zakresie inżynierii elektromechanicznej (EMK) na Uniwersytecie Technicznym w Darmstadt, Dieter Gass zdobywał pierwsze doświadczenia zawodowe w zakresie rozwoju i testowania nie blokujących się układów hamulcowych w AUDI AG w Ingolstadt. Od listopada 1994 r. do marca 2001 r. pracował dla Audi Sport jako inżynier i inżynier wyścigowy. Od 2001 do 2011 roku był zaangażowany na kierowniczych stanowiskach w projekty Toyoty i Lotusa w Formule 1, a na początku 2012 roku powrócił do AUDI AG. Na nowo utworzonej pozycji szefa ds. zaangażowania wyścigowego, Gass odegrał zasadniczą rolę w osiągnięciu przez Audi zwycięstwa w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). W 2013 roku, jako szef zaangażowania w DTM, Gass przejął odpowiedzialność za wyniki Audi w popularnej serii wyścigów samochodów turystycznych. W 2017 roku, Gass zastąpił Wolfganga Ullricha na stanowisku szefa Audi Motorsport. Od tego czasu jest odpowiedzialny za wszystkie międzynarodowe zobowiązania fabryczne Audi w dziedzinie sportów motorowych.

„Finał DTM w Hockenheim był dla mnie bardzo emocjonalnym momentem” – przyznaje Dieter Gass. „DTM kształtowało moje życie w ciągu ostatnich 8 lat. Był to niesamowicie intensywny czas, podczas którego moja rodzina nie widywała mnie zbyt często w weekendy. Dlatego koniec ery DTM jaką wszyscy znamy, jest dla mnie dobrą okazją, by rozpocząć coś nowego, zwłaszcza, że rok 2020 był wyjątkowo intensywny ze względu na połączenie fabrycznego zaangażowania wyścigowego z Audi Sport GmbH. Chciałbym podziękować całej drużynie, naszym zespołom, kierowcom i partnerom. Współpraca ta sprawiła mi ogromną przyjemność. Bardzo się cieszę, że sporty motorowe pozostaną w przyszłości ważną częścią strategii korporacyjnej Audi i jestem przekonany, że Audi Sport – z nowymi zadaniami – będzie nadal odnosić sukcesy. Na czele tego przedsięwzięcia stoją teraz dwaj prawdziwi zawodnicy: Markus Duesmann i Oliver Hoffmann, którzy mimo ogromnej odpowiedzialności za całe przedsiębiorstwo nie zapominają o nas, entuzjastach sportów motorowych.”

———

Autorem i dostawcą informacji jest Audi Polska

Inne z tej kategorii

Auto klasy premium – za ile można je mieć?

Redakcja

Rosyjskie „Patrioty” ruszają na podbój amerykańskich dróg

Redakcja

Pierwszy samochód elektryczny oczyszczający powietrze. Premiera nowej generacji wodorowej Toyoty Mirai

Redakcja

Mazda wyprodukowała już 50 milionów pojazdów w Japonii

M Lebiest

Nowa Kona już dostępna w salonach Hyundai

Redakcja

Premiera nowej Mazda 6 odbyła się w Poznaniu

...czy jej stylistyka przypadnie do gustu "Kowalskiemu"?

M Lebiest
Gazeta Jutro