Jak prowadzić przedsiębiorstwo medialne i jak zarządzać informacją w dobie koronawirusa? Odpowiedzi na te pytania, we wtorek 8 i środę 9 grudnia, będą udzielać czołowi polscy menadżerowie medialni podczas dwóch debat zapowiadających III edycję konferencji Media Przyszłości. Obydwa wydarzenia są organizowane przez PAP.

Celem debat będzie podsumowanie i przeanalizowanie obecnie zachodzących zmian w świecie mediów, komunikacji, jak również próba dokonania diagnozy sytuacji mediów w momencie wyjścia z kryzysu pandemicznego, przedstawienie scenariuszy dalszego rozwoju, a także określenie wyzwań komunikacyjnych oraz technologicznych. – Jak efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem medialnym, dostarczać wiarygodną informację i na niej zarabiać w dobie pandemii? To właśnie wyzwania, przed którymi stają, i na które na co dzień starają się odpowiedzieć paneliści naszych debat. Chcemy by podzielili się tym doświadczeniem z innymi – podsumowuje Wojciech Surmacz, prezes PAP.
Debata pt. „Koronakryzys w mediach. Przedsiębiorstwo medialne w obliczu pandemii”, która odbędzie się 8 grudnia, o godz. 10.00 przede wszystkim skupiać się będzie na aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem w dobie koronawirusa, a wezmą w niej udział m.in. Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia i Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.
Z kolei debata pt. „Koronakryzys w biznesie. Jak zarządzać komunikacją w dobie pandemii i infodemii” zaplanowana na 9 grudnia o godz. 10.00 będzie poświęcona infodemii i temu, jak zarządzać informacją, jak ją weryfikować, a także narastającemu zjawisku fake newsów. Jej uczestnikami będą m.in. Adam Łaszyn, ekspert ds. komunikacji kryzysowej, Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy LOT, Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy Link4.
Obie debaty będą punktem wyjścia dla III edycji konferencji Media Przyszłości, cyklicznie odbywającej się w grudniu, która została przeniesiona na przyszły rok w związku z obecną sytuacją pandemiczną i potrzebą dostosowania się do zasad bezpieczeństwa.
Wydarzenie będzie transmitowane online w serwisach Polskiej Agencji Prasowej: pap.pl, pap-mediaroom.pl oraz mediach społecznościowych PAP.
Doroczna konferencja Media Przyszłości została zainaugurowana w 2018 roku z okazji 100-lecia działalności Polskiej Agencji Prasowej. Podczas pierwszego spotkania specjaliści z zakresu mediów i nowoczesnych technologii opowiadali o roli i wykorzystaniu algorytmów, sztucznej inteligencji i analizy Big Data. W kolejnym roku tematem dyskusji były najnowsze trendy w mediach, innowacje oraz inicjatywy biznesowe na rynku mediów.
———
Artykuł udostępniony dzięki współpracy z PAP
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, jest zabronione.