Biznes

Spotify ogłasza strategiczne przejęcie Megaphone – lidera technologii podcast

Najpopularniejszy dostawca usług w zakresie płatnego streamingu nagrań audio, poinformowała dzisiaj, że zawarła wiążącą umowę o przejęciu Megaphone – jednej z najbardziej innowacyjnych platform służących do promocji i publikowania podcastów.

fot. materiały prasowe
Spotify i Megaphone zamierzają wspólnie umożliwić reklamodawcom i wydawcom podcastów pełne wykorzystanie potencjału tego medium. Firmy osiągną to, wykorzystując siłę Megaphone Targeted Marketplace oraz po raz pierwszy udostępniając technologię Streaming Ad Insertion zewnętrznym podmiotom wydającym podcasty.

Przejęcie wpisuje się w realizację przez Spotify swojej ambicji zostania czołową światową platformą audio i intensywnych działań na rzecz zwiększenia wpływów z dostępu do nagrań audio w całej branży. Przejęcie nastąpiło po wprowadzeniu przez Spotify innowacyjnej technologii transmisji reklam podczas podcastów pod nazwą Streaming Ad Insertion. Pozwala ona zachować intymny i specyficzny charakter reklam stworzonych z myślą o podcastach, jednocześnie zapewniając precyzję i transparentność nowoczesnego marketingu cyfrowego.

Reklamodawcy będą od teraz mogli być obecni w podcastach z kategorii Original & Exclusive (oryginalne i ekskluzywne), skalując zasięg dzięki usłudze Megaphone Targeted Marketplace. Z kolei wydawcy podcastów dzięki przejęciu uzyskają dostęp do innowacyjnych narzędzi, które pomogą im lepiej zarabiać na swojej pracy. Można wśród nich wymienić możliwość wyrażenia zgody na generowanie wpływów z ich treści, odpowiednio dopasowując słuchaczy do rosnącego zapotrzebowania ze strony reklamodawców. Wkrótce po finalizacji transakcji Spotify zamierza udostępnić technologię Streaming Ad Insertion wszystkim wydawcom podcastów na platformie Megaphone. Technologia zostanie wówczas po raz pierwszy udostępniona podmiotom zewnętrznym. Dzięki Streaming Ad Insertion wydawcy podcastów będą mogli oferować reklamodawcom bardziej wartościowych odbiorców w oparciu o potwierdzone odsłuchy reklam.

„Nadal jesteśmy dopiero na początku historii rozwoju branży streamingu audio, ale oczywistym jest, że jej potencjał jest ogromny – stwierdził Dawn Ostroff, dyrektor ds. treści i reklam w Spotify. – Cieszymy się z perspektywy dołączenia przez Megaphone do Spotify i wsparcia nas w realizacji naszej misji na rzecz ułatwienia reklamodawcom i wydawcom podcastów generowania wpływów w oparciu o najnowsze technologie i skalowanych odbiorców”.

„Niezwykle się cieszymy z dołączenia do Spotify i możliwości rozwijania podcastów jako środka przekazu dla wydawców i reklamodawców – powiedział Brendan Monaghan, dyrektor generalny Megaphone. – Wierzymy, że inwestowanie przez Megaphone i Spotify w innowacje spowoduje rozwój kategorii podcastów na całym świecie”.

Do finalizacji transakcji niezbędne jest uzyskanie wymaganych prawem zezwoleń.

Megaphone

Megaphone to firma oferująca technologie związane z podcastami, umożliwiające wydawcom umieszczanie reklam, a kontrahentom docieranie do odpowiednich odbiorców. Platforma Megaphone łączy autorów podcastów firmowych i przedsiębiorstwa medialne, dając im do dyspozycji najlepsze w swojej klasie narzędzia służące do publikowania, generowania zysków i analizy swoich treści audio. Technologia Megaphone Targeted Marketplace (MTM) zrewolucjonizowała reklamy emitowane podczas podcastów, oferując firmom niespotykany zasięg, realne statystyki, skuteczną realizację i gwarantowane bezpieczeństwo marki. W ramach Megaphone Creative Solutions (MCS) dostępne są kompleksowe usługi kreatywne dla reklamodawców pozwalające tworzyć innowacyjne reklamy w formie audio, które docierają do użytkownika i przekładają się na wyniki.

źródło: Spotify Technology S.A.

———

Artykuł udostępniony dzięki współpracy z PAP



Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, jest zabronione.

Inne z tej kategorii

ORLEN Paliwa i PKP CARGO zacieśniają współpracę w zakresie logistyki i transportu

Redakcja

#PrzedsiębiorstwaFairPlayReagują – Razem możemy więcej

Redakcja

Chińskie Targi Gospodarki Morskiej 2019

Redakcja

Rewolucja w motoryzacji – Polski Związek Motorowy na konferencji Impact mobility rEVolution’19

Redakcja

Rusza Startup Weekend Kraków 2020!

Redakcja

MPiT: polskie specjalne strefy ekonomiczne wśród najlepszych na świecie

Redakcja
Gazeta Jutro