Dietetyka

Czego lepiej nie jeść na śniadanie?

Dietetyk Inna Kononienko w wywiadzie dla „Piątego kanału” wymieniła artykuły spożywcze, których spożywanie na śniadanie może zaszkodzić zdrowiu i prowadzić do otyłości.

Dobre  śniadanie to proste, lekko strawne potrawy – fot. pixabay
Specjalistka zaleciła w pierwszej kolejności wyeliminować z porannych posiłków kasze błyskawiczne, które szybko podwyższają poziom cukru we krwi i wywołują wyrzut insuliny.

W rezultacie okazuje się, że ani w żołądku nie ma tej kaszy, ani w krwi nie ma glukozy i człowiek znów jest głodny – tłumaczy Kononienko. Na listę „szkodliwych śniadań” trafiły również musli i płatki, zalewane mlekiem czy sokiem, kanapki oraz tosty z dżemem.

Oprócz tego dietetyk rozwiała mit o rzekomych właściwościach zdrowotnych świeżo wyciskanych soków i smoothie. Jak podkreśliła, zawierają one duże ilości cukrów prostych, przy czym ilość fruktozy zależy od owocu.

„Z jednej strony to glukoza, z drugiej fruktoza. Cała fruktoza trafia szybko do wątroby, gdzie jest zamieniana w tłuszcz wątrobowy. Tak właśnie pojawiają się dodatkowe kilogramy” – podsumowała ekspertka ds. żywienia.

———

Autorem i dostawcą informacji jest
Sputnik News

Inne z tej kategorii

Borówka amerykańska

~ Moda czy zdrowotny fenomen?

Adrian Wojtasik

Babeczki marchwiowo-bananowe

Oliwia Gucwa

Czy wiesz, które owoce są dla Ciebie najzdrowsze?

A Jagła

Gofry, lody, rybka z frytkami i szwedzki stół – Polacy lubią zjeść na urlopie. Wrócą ciężsi nawet o 3 kilogramy

Redakcja

GIS ostrzega przed mrożonymi warzywami

Redakcja

Zatrzymać lato na dłużej – o mrożeniu owoców i nie tylko

Redakcja
Gazeta Jutro