Biznes

10 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Przepis na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest prosty i składa się tylko z 3 elementów. Musisz zwiększyć liczbę stałych klientów, średnią wartość koszyka oraz liczbę powracających użytkowników.

Zakupy w sieci – wygoda nie tylko w czasie pandemii – fot. miromind.com
Proste, prawda? Bez obaw – doskonale wiemy, że nie. Dlatego w poniższym artykule zebraliśmy sposoby, które pomogą Ci zdobyć każdy z wymienionych wcześniej składników przepisu. Już teraz musisz jednak wiedzieć, że zwiększanie sprzedaży to nie tylko inwestycja w dodatkowe kanały marketingowe. To przede wszystkim optymalizacja rozwiązań, z których już korzystasz.

Wszystko zaczyna się od persony

Persona zakupowa, zwana inaczej buyer personą, to model Twojego idealnego klienta. Jeśli go stworzysz, będziesz doskonale rozumieć, kto odwiedza Twój sklep, jak się o nim dowiedział, dlaczego dokonuje zakupów akurat w nim lub dlaczego tego nie robi. Innymi słowy, pozwoli to na skuteczne wypromowanie sklepu internetowego.

W sieci znajdziesz darmowe kreatory persony zakupowej. Jeśli jest to dla Ciebie zupełnie nowy termin, radzimy skorzystać z narzędzia Make My Persona. Pomoże Ci ono uświadomić sobie, jakie pytania warto zadać podczas tworzenia persony.

Warto również zaglądnąć do podstawowych narzędzi, jak Google Analytics czy Audience Insights na Facebooku, by tam odnaleźć wiedzę o klientach. Pamiętaj jednak, że nic nie zastąpi szczerej rozmowy.

Zadbaj o to, by strona Twojego sklepu była zaprojektowana w zgodzie z User Experience

To oczywiste, że chcesz, żeby Twój sklep internetowy był ładny. Pamiętaj jednak, że ma on być przede wszystkim funkcjonalny. Nie próbuj być innowacyjnym za wszelką cenę – postaw na sprawdzone rozwiązania, które użytkownicy doskonale znają.

Słyszałeś o zasadzie, że klienta od zakupu w sklepie internetowym powinny dzielić 3 kliknięcia? Wszystkie niezbędne informacje i przyciski powinny znajdować się więc w zasięgu jednego ruchu myszki.

Upewnij się, że:

– W Twoim sklepie nie jest wymagana rejestracja. Oczywiście powinieneś dać klientom taką możliwość, jednak warto maksymalnie upraszczać ścieżkę zakupową.
– Struktura kategorii jest dobrze ułożona.
– Przyciski “Dodaj do koszyka” są doskonale widoczne i użytkownicy nie muszą ich szukać.
– Koszyk znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
– Wyszukiwarka jest umieszczona w widocznym miejscu.

Mobile first

Ścieżka zakupowa współczesnych internautów jest długa i kręta. Korzystają na niej z różnych urządzeń – ktoś ogląda produkt na telefonie w drodze z pracy, by w domu dokonać zakupu już na komputerze. Właśnie dlatego musisz zadbać o to, by Twój sklep prezentował się nienagannie na każdym rodzaju urządzenia.

Mobilną wersję strony warto dopracować nie tylko ze względu na użytkowników. Kilka lat temu nawet Google wprowadził Mobile First Index. Oznacza to, że roboty indeksujące w pierwszej kolejności sprawdzą wersję mobilną Twojego sklepu.

Buduj zaufanie za pomocą opinii

SEO, Google Ads, reklamy w telewizji – wszystkie te formy marketingu są bardzo skuteczne. Nic jednak nie działa na użytkowników tak, jak opinie pozostałych klientów.

Daj więc możliwość dzielenia się opiniami na temat sprzedawanych przez Ciebie produktów czy obsługi klienta. Możesz udostępniać je na stronie swojego sklepu, ale nie zaszkodzi również zdobyć rekomendacje w różnych serwisach. Szczególnie cenny jest Facebook i Google.

Ratuj porzucone koszyki

W sklepach internetowych wiele rozpoczętych transakcji kończy się porzuceniem koszyka. To ogromna strata – zwłaszcza, że udało się już przyciągnąć klienta, a ten w ostatniej chwili zdecydował się zrezygnować z zakupu. Kluczem do zwiększenia sprzedaży może więc być zachęcenie tych użytkowników do powrotu na stronę i sfinalizowania transakcji.

Najskuteczniejsze w realizacji tego celu będą kampanie remarketingowe stworzone w systemach Google Ads i Facebook Ads. Możesz także wykorzystać newslettery i powiadomienia web push. Najlepiej, gdy działają one w oparciu o narzędzia marketing automation.

Postaw na genialną obsługę klienta

Oczekiwanie przez 20 minut na infolinii? Zapomnij. Współcześni klienci chcą obsługi klienta tu i teraz. Stwórz im taką możliwość za pomocą różnych kanałów – najlepiej takich, z jakich korzystają na co dzień. Mail i telefon to absolutna podstawa. Warto dodać jeszcze czat na stronie sklepu oraz Messenger.

Pamiętaj jednak, że same kanały obsługi to nie wszystko. Musi być ona przede wszystkim szybka i skuteczna.

Zadbaj o aktywność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to królestwo inspiracji i miejsce dzielenia się opiniami o produktach. Twojego sklepu nie może tam zabraknąć!

Regularnie publikuj posty i udzielaj się na facebookowych grupach. Nie zapomnij także o wykorzystaniu płatnych reklam – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Stwórz zachęcające opisy produktów

Dopracowane opisy produktów zwiększą widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce. Nie jest to jednak jedyny powód, dla którego powinieneś o nie zadbać. Od tego, czy będą wyczerpujące i przekonujące bardzo często zależy, czy klient dokona zakupu!

Upewnij się więc, by znalazły się tam wszystkie potrzebne informacje. Pamiętaj także, że kupujemy oczami. Oprócz tekstu opis warto urozmaicić fotografiami i materiałami wideo.

Oferuj darmowe zwroty i dostawy

Kto nie lubi dostawać rzeczy za darmo? To jednak zrozumiałe, że nie możesz pozwolić sobie na darmową dostawę w każdym przypadku. Dlatego oferuj ją od pewnego progu – np. od 150 czy 200 zł. Klienci zachęceni wizją darmowej przesyłki, będą sięgać po kolejne produkty. Przecież lepiej zapłacić za coś, co rzeczywiście można wykorzystać, niż za transport towaru.

Gdy mowa o dostawie, trzeba także wspomnieć o darmowych zwrotach. W jaki sposób mogą one zwiększyć sprzedaż? W taki, że klienci, wiedząc, że mogą bezpłatnie zwrócić towar, będą bardziej skłonni do zakupu. Zachęci to zwłaszcza osoby sceptycznie podchodzące do e-handlu.

Opracuj program lojalnościowy

Jak wspomnieliśmy już we wstępie, kluczowe w zwiększaniu sprzedaży jest zwiększenie liczby powracających użytkowników. Jeden z najlepszych sposobów, by to osiągnąć, to uruchomienie programu lojalnościowego.

Stali klienci mogą otrzymywać za każde zakupy punkty, którymi mogą płacić przy okazji kolejnych transakcji. Możesz także oferować im specjalne zniżki lub gratisy dołączane do przesyłek.

Powodzenia!


— — —
Materiał Sponsorowany.

Źródło: Miromind

Inne z tej kategorii

Szansą dla firm dotkniętych skutkami pandemii jest ekspansja zagraniczna

Redakcja

Ruszyła ogólnopolska rekrutacja do programu Ambasadorów CSR

Redakcja

NEWAG – największy zysk od lat, ponad 1 mld zł przychodów

Redakcja

Avaya pomaga firmom wchodzić w nową normalność

Redakcja

Klienci Designer Outlet Warszawa wydają na zakupy więcej niż przed rokiem

Redakcja

Największe azjatyckie targi instrumentów muzycznych odbędą się w październiku

Redakcja
Gazeta Jutro