Biznes

Mindspace a COVID-19

Zorganizowanie profesjonalnej, bezpiecznej i zgodnej z przepisami przestrzeni do pracy w czasach pandemii wymaga nie tylko szczegółowej analizy obecnej sytuacji, ale i umiejętności szybkiej adaptacji do nowych warunków.

Piękne biuro kontra covid-19 – fot. Newseria
Mindspace – globalny operator butikowych, elastycznych powierzchni biurowych, posiadający obecnie 31 lokalizacji w 16 miastach na całym świecie, może podzielić się swoim doświadczeniem w tym zakresie. Na rynkach takich jak Niemcy i Izrael, Mindspace odnotowuje, że aktualny popyt na jego powierzchnie jest jeszcze wyższy niż przed pandemią. Okazją do kolejnych podsumowań w tym temacie będzie wideokonferencja pt. „Wpływ koronawirusa na rynek powierzchni biurowych w Polsce – perspektywa brokera”, która odbędzie się już 30 lipca br. Wśród prelegentów znajdą się zarówno przedstawiciele Mindspace, jak i agencji doradczych JLL, CBRE, Colliers International oraz Cushman & Wakefield. Zapraszamy do uczestnictwa!

Skutki pandemii COVID-19 zauważalne są na całym świecie. Koronawirus spowodował wiele zmian – między innymi w środowisku biurowym. Pomimo odkrycia, że praca w domu jest jak najbardziej możliwa, okazuje się, że jest ona wyzwaniem w różnych aspektach – głównie ze względu na nasze potrzeby w zakresie kontaktów międzyludzkich. Inne czynniki wpływające na chęć pracy w biurze to: pobudzające kreatywność i efektywność otoczenie, łatwiejsza koncentracja i praca zespołowa.

Wzrastającą chęć powrotu do pracy w biurach potwierdza najnowsza ankieta Mindspace przeprowadzona w czerwcu br. wśród ponad 1100 członków operatora z siedmiu krajów. Jak wynika z badania, w Izraelu do swoich biur w Mindspace wróciło już 57% klientów, a kolejne 27% planowało powrót w ciągu następnych 4-8 tygodni. W Niemczech do Mindspace wróciło z kolei 33% respondentów, a kolejne 40% planowało tego dokonać w ciągu następnych 4-8 tygodni. Wyniki ankiety potwierdzają również, że w takim samym okresie do swojego biura chcieli wrócić członkowie polskiego oddziału Mindspace (42%), w którym w czerwcu przebywało 27% społeczności. Na rynkach silnie dotkniętych pandemią, takich jak Wielka Brytania, popyt rozwija się powoli, ale ma tendencję wzrostową. Co ciekawe, w Mindspace w Niemczech i Izraelu jest on jeszcze wyższy, niż przed pandemią.

– Ostatnie kilka miesięcy traktujemy jako czas sprawdzianu – trudny czas, w którym firmy często redefiniowały strategię swojej działalności i mimo wszystko starały się, aby być jak najbardziej efektywnymi zarówno pod względem świadczonych usług, jak i kwestii finansowych. Widzimy, że wiele firm w tym okresie zaczęło traktować elastyczne powierzchnie biurowe jako alternatywę dla tradycyjnego biura. Utwierdza nas to w przekonaniu, że w nadchodzących miesiącach na znaczeniu zyska wszystko to, co elastyczne – szczególnie miejsce pracy. Już teraz obserwujemy, że działania związane z wyborem swojej siedziby, najemcy uzależniają nie tylko od własnej sytuacji finansowej, ale i stabilności oraz elastyczności wynajmowanego miejsca. Mindspace jest jednym z tych graczy na rynku biurowym, który potrafi niezwłocznie dopasować się do zachodzących zmian i sprostać oczekiwaniom swoich klientów „tu i teraz”. W każdej naszej lokalizacji oferujemy elastyczność zarówno pod kątem cen, jak i wynajmowanej powierzchni, co jest dziś bardzo pożądanym rozwiązaniem – powiedział Yotam Alroy, współzałożyciel i dyrektor ds. rozwoju biznesu Mindspace.

O tym, z jakimi innymi skutkami pandemii koronawirusa spotkał się sektor biurowy w Polsce i jakie są dalsze prognozy jego rozwoju, już wkrótce – 30 lipca br. o godz. 10:00 – porozmawiają eksperci rynku nieruchomości na wydarzeniu organizowanym przez Mindspace. Spotkanie będzie miało charakter wideokonferencji i będzie otwarte dla wszystkich zainteresowanych. W wydarzeniu wezmą udział zarówno przedstawiciele Mindspace, jak i agencji doradczych JLL, CBRE, Colliers International oraz Cushman & Wakefield.

Serdecznie zachęcamy do uczestnictwa!

Link do rejestracji: https://www.eventbrite.com/e/impacts-of-coronavirus-on-the-office-market-in-poland-the-brokers-angle-tickets-114286520058

———

Autorem i dostawcą informacji jest
Agencja Informacyjna Newseria

Inne z tej kategorii

Wiodące marki P&G, w tym Pampers, Ariel i Herbal Essences będą bardziej „eko”

Redakcja

Grupa PKP inwestuje w komfort niepełnosprawnych podróżnych

Redakcja

Prawie 90 proc. pracowników ocenia, że praca zdalna będzie zyskiwać na znaczeniu

Redakcja

Unijne dotacje na kogenerację – kolejne 90 mln zł do wzięcia!

Redakcja

Sytuacja Polek na rynku pracy szybko się poprawia

Redakcja

KPT ScaleUP rozpędził 11 StartUP-ów

Redakcja
Gazeta Jutro