Lifestyle Zdrowie

Co zrobić, by mieć energię przez cały dzień, wstając wcześnie rano?

10 porad dotyczących wczesnego wstawania

Nikt z nas nie lubić wstawać wcześnie rano, jednak nie zawsze mamy wybór. Co zrobić, aby spać mniej, a żyć lepiej?

www.edukator.pl

1. Wstań zaraz po wyłączeniu budzika

Pewnie większość z nas popełnia ten błąd i po wyłączeniu budzika idzie spać dalej. Na minutę, dwie, pięć, a w efekcie czasem i pół godziny, co kończy się spóźnieniem do szkoły/pracy. Na dłuższą metę jest to niepraktyczne, a wręcz szkodzi naszemu organizmowi. Dlaczego? Gdyż – mimo obudzenia się – nasz organizm jest wciąż senny i nie do końca “ogarnia”, co się dzieje. Prawidłowy rytuał to wyłączenie budzika i postawienie naszego ciała na nogi, aby faktycznie się obudziło. Dzięki temu już od pierwszej chwili mamy energię do życia. Przynajmniej minimum energii, bo wiadomo, że bez kawy to jednak ciężko.

2. Nastaw budzik 20 minut przed planowanym rozpoczęciem dnia

Dzięki temu nie musimy biegać między łazienką, pokojem i kuchnią, rozlewając po drodze zaparzoną na szybko kawę. Kiedy wstaniemy wcześniej, mamy czas nie tylko na zrobienie sobie kawy, ale również na jej wypicie. Nie w biegu, nie na jeden łyk, gdy jest już zimna, bo nie było czasu jej wypić, ale w spokoju. Dzięki temu nie tylko nie wylejemy jej podczas biegu, ale także będziemy mieli chwilę dla siebie na zastanowienie się, czy wszystko spakowaliśmy. Chyba nikt nie lubi tego uczucia, gdy orientuje się, że jest w pracy bez portfela albo nie zdąży ubrać szalika, a akurat pada i wieje. Niefajnie jest również wtedy, gdy docieramy na uczelnię w swetrze ubranym na lewą stronę lub z tylko jednym okiem pomalowanym tuszem do rzęs, bo o drugim się jakoś tak zapomniało. Dlatego warto wstać wcześniej, aby zdążyć zrobić wszystko.

3. Wypij szklankę wody

Większość z nas jest pewnie wielbicielami kawy, i ja również, przyznaję się bez bicia. Jestem nawet od niej uzależniona, jednak zanim napijemy się rano tego magicznego napoju, warto sięgnąć po szklankę czystej wody. Dlaczego? Gdyż po nocy nasz organizm jest odwodniony, co powoduje uczucie zmęczenia. Idąc tym tropem, dzięki szklance H2O, to uczucie możemy zniwelować, a w zamian za to poczuć się rześko i mieć energię do działania. A przed nami przecież cały dzień do przetrwania.

4. Postaraj się wstawać o tej samej porze każdego dnia

Dzięki regularnym pobudkom nasz organizm przyzwyczaja się do wstawania o konkretnej porze i nie domaga się większej dawki snu, której – tak nawiasem mówiąc – wcale nie potrzebuje. Powinniśmy wyrobić w sobie nawyk regularnego wstawania, a z czasem nie będzie nam nawet potrzebny budzik, gdyż organizm sam zacznie budzić się o wyznaczonej godzinie.

5. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie

Nie ma nic lepszego niż promienie słoneczne, wpadające przed okno do pokoju. No, może tylko te same promienie, padające prosto na nas. Dzięki temu organizm wie, że jest już dzień i pora wstać. Następuje wtedy automatyczne przebudzenie, co pomoże nam w tym, by podnieść się z łóżka.

6. Zadbaj o odpowiednie nastawienie

Jeśli wmówisz sobie, że czeka Cię smutny lub ciężki dzień, to owszem, on będzie taki. Jednak, gdy powiesz sobie z rana, że ten dzień będzie piękny, to zdecydowanie ułatwi Ci to funkcjonowanie. Grunt to nastawienie, które potrafi wiele zdziałać, a to jest udowodnione naukowo.

7. Nie dotykaj telefonu przynajmniej do czasu picia kawy

Czyli wstań, nastaw wodę na kawę, doprowadź się do względnego porządku, zalej kawę, usiądź i dopiero wtedy zajrzyj do telefonu. Nie ma sensu od samego rana zaprzątać sobie głowy niepotrzebnymi informacjami ze świata, nowymi zdjęciami znajomych na fejsie czy instagramie. Takie informacje jedynie zaśmiecają umysł, który z rana powinien być czysty i – mówiąc krótko – po prostu pusty. Wtedy łatwiej jest się nam zebrać i ruszyć na podbój dnia.

8. Zaplanuj rano coś dla siebie

Czyli zrób coś, co Cię cieszy, coś, co lubisz robić, aby Twój dzień już od samego rana miał w sobie element dobra, czegoś, co Cię uszczęśliwia. Na przykład popatrz chwilę na jesienny krajobraz za oknem, powiedz sobie, że jesteś piękny/a, posłuchaj ulubionego zespołu, zrób cokolwiek, co lubisz. Niech Twój dzień od samego początku będzie dobry, a dobry poranek da Ci kopa do działania przez resztę dnia.

9. Ustaw odpowiedni dźwięk budzika

Niech to nie będzie byle jaka melodia czy piosenka, a coś, co lubisz. Budzik powinien – jak nazwa wskazuje – budzić Cię ze snu i motywować do wstania, a nie denerwować. Ustaw więc odpowiedni dźwięk, aby pomagał Ci w rozbudzeniu się.

10. Budzik ustaw daleko od łóżka

Jeśli masz duże problemy z tym, by zmusić się do wstania rano, to zostaw wieczorem budzik z daleka od łóżka. Dzięki temu rano będzie trzeba do niego wstać, bo przecież nie może tak się drzeć w nieskończoność. A jak już się wstanie, to po co znów się kłaść?

Inne z tej kategorii

Gruzja liczy, ile zarobi na eksporcie marihuany

Redakcja

Yersinie: groźne bakterie, które mogą być w twojej lodówce

Redakcja

Drzewko szczęścia

~ Kwiaty łatwe w obsłudze #1

A Szczecina

Michalina Sosna: W Wielkanoc w kuchni rządzi babcia z tatą.

My z mamą zajmiemy się sprzątaniem i dekorowaniem

Redakcja

Odkurzacz, pająki i przemeblowanie, czyli o co właściwie chodzi z tymi porządkami

B Kuras

Ten pierwszy raz… z pokarmem, czyli Światowy Dzień Karmienia Piersią

B Kuras
Gazeta Jutro